Vechtsport & zelfverdediging
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Militarycombat Dany Struyven?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Militarycombat Dany Struyven?

Bericht  Jojo wo jan 07, 2015 4:52 pm

Als militair ben ik gevoelig voor termen als military en close combat. Onderstaand filmpje kan me alvast niet overtuigen. Iemand?


Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Re: Militarycombat Dany Struyven?

Bericht  JD do jan 08, 2015 10:28 pm

Another joker

JD

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 17-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Re: Militarycombat Dany Struyven?

Bericht  Gun zo jul 19, 2015 11:37 am

Kritiek geven is altijd gemakkelijk...  alvorens iemand te beoordelen, kom eerst en vooral eens naar zijn lessen...

wie van de instructeurs hier is gaan deelnemen op het, wel beroemde, festival van oorsterse gevechtskunsten in parijs??

hoeveel "jaren" heb je nodig om close-combat instructeur te worden in het leger???

Gun..
Gun
Gun

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 19-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Re: Militarycombat Dany Struyven?

Bericht  Jojo wo jul 22, 2015 4:00 pm

Ik dacht al dat ik een oosterse vechtsport herkende beste Gun. Wat bewijst een deelname aan een demo?
Op een 4-tal weken kan je hulponderrichter GZW worden maar daar gaat het niet om. Als iemand zich in het civiele circuit instructeur Close Combat wil noemen dan zou hij toch een paar zaken moeten weten die meneer Struyven blijkbaar niet weet.

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Zoals??

Bericht  Gun do jul 23, 2015 7:17 am

zoals??
Gun
Gun

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 19-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty ...

Bericht  Gun do jul 23, 2015 7:39 am

En u heeft niet op mijn vraag geantwoord..  heeft u al eens één van zijn lessen gevolgd?? heeft u al eens persoonlijk gepraat met Mr. Struyven???

En u zegt dat meedoen aan een demo niets voorsteld... dat bewijst uw beperkte visie vind ik.. het festival van parijs is één van de grootste en belangrijkste van "oosterse gevechtskunsten"  (waarmee ik niet wil zeggen dat mr. Struyven een oosterse gevechtskunst doet) in de wereld... dat is dan toch wel een serieuze herkenning van uw discipline, vind u niet??  Mr. struyven is al meer dan 13 jaar instructeur close combat en is een erkend instructeur voor het ministerie van binnenlandse zaken...  

Gun.
Gun
Gun

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 19-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Re: Militarycombat Dany Struyven?

Bericht  Jojo do jul 23, 2015 12:31 pm

Ik heb nog geen training gevolgd omdat de filmpjes me niet aanspreken en niet eens op Close Combat lijken.

Goh, daar gaan we met de eindeloze discussie een deelname aan een wereldberoemd evenement bewijst geen enkele competentie, een erkenning door het ministerie van binnenlandse zaken al evenmin. Ik denk dat je zelf goed genoeg weet dat hetgeen een goedkeuring krijgt van welk ministerie dan ook niet per definitie goed is. Daar zijn voorbeelden genoeg van.

Zoals? Zijn technieken zijn duidelijk geïnspireerd op oosterse vechtSPORTEN, er is geen druk, ze zijn dus statisch. Teveel hoge trappen wat met een zware rugzak niet werkt, slaat op het lichaam wat met een kogelwerend vest en webbing pijnlijk is voor je vuisten. Als je echt close combat wil trainen dan doe je dat in de outfit die je zult dragen op het moment dat je die Close Combat nodig hebt. En ik hoor je al afkomen dat het een aangepaste civiele versie is. Dan moet je ook niet in camo trainen en het systeem on-efficiënt maken. Het klopt gewoon niet.

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Re: Militarycombat Dany Struyven?

Bericht  Gun do jul 23, 2015 12:44 pm

De altijd kritische kan je niet overtuigen...

ik laat het hierbij... ik wil alleen nog zeggen dat ik sinds 16 jaar in de veiligheidssector werk en al heel wat interventies heb gedaan, en wat ik bij Mr. struyven aanleer heeft mij al heel wat physiek letsel bespaard...

ik ga gewoon niet akkoord dat u, zonder effectief lessen gaat bijwonen bij een instructeur, hem als "faker" afschrijft...

Gun.


Laatst aangepast door Gun op do jul 23, 2015 4:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gun
Gun

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 19-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Re: Militarycombat Dany Struyven?

Bericht  tiga ma jul 27, 2015 3:55 pm

Beste Gun,

Het is versplide moeite. Ik herken het patroon van kritiek. Het is jammer dat dit forum pretendeert ' Vechtsport & zelfverdediging - Alles over vechtsport en zelfverdediging, close combat' te zijn, aldus de titel.

Eigenlijk is het bedoeld voor een specifieke groep mensen die close combat per definitie iets militairs noemen (volgens mij is het gewoon engels voor 'het gevecht van dichtbij') en alle oosterse vechtkunsten bestempeld als statisch, onrealistisch en nog meer.

Op zich prima, maar noem je forum dan anders, iets van 'close combat voor militair beroepspersoneel'

tiga

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 05-09-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Militarycombat Dany Struyven? Empty Re: Militarycombat Dany Struyven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum