Vechtsport & zelfverdediging
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ? Empty Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ?

Bericht  Jojo za jun 26, 2010 9:32 pm

Ik hoor dat het een mix is van thaibox en tae kwondo . Is dat ook met wapens ?

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ? Empty Re: Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ?

Bericht  Luc Van Laere zo jun 27, 2010 3:57 pm

Vroeger heette dat Corps à Corps, die naam is stilaan geëvolueerd naar TIOR. Techniques d'Intervention Opérations Rapprochées. Het is inderdaad een mix van Thai, Ju Jitsu enzovoort. Maar dat is logisch voor close combat...

De lessen worden gegeven door de Moniteurs Commando en instructeurs in de sectie. Het systeem behelst idd ook het gebruik van wapens. Net zoals Krav Maga is het systeem in principe evolutief. De richtlijnen worden vooral in het CNEC opgesteld.

Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ? Empty Re: Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ?

Bericht  Jojo zo jun 27, 2010 5:07 pm

daarom dat ik het vraag want ik heb hier een site gevonden met original french foreign legion close combat en die heeft ook films op youtube . Is dat iets volgens U ? https://www.youtube.com/watch?v=w5QzRwVtL8M en anam dragonfly ?

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ? Empty Re: Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ?

Bericht  Luc Van Laere zo jun 27, 2010 9:30 pm

Dat is Rafaelli Snackers inderdaad een Ancien. Zie PM.

Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ? Empty Re: Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ?

Bericht  Dr. Phil di jun 29, 2010 2:40 pm

Ik ben het eens met U Luc Van Laere. Weet U toevallig ook of die man echt Moniteur Commando of een ander soort instructeur was? Zoja stel ik mij de vraag of het zo verstandig is om die technieken aan burgers aan te leren? Hoe kan ik u contacteren?

Dr. Phil

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 29-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ? Empty Re: Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ?

Bericht  Luc Van Laere di jun 29, 2010 3:52 pm

Naar mijn info was Rafaelli Snackers inderdaad Moniteur.

Dat is natuurlijk een eindeloze discussie. Naar mijn mening hangt het vooral af van de technieken zelf. Het bijbrengen van stalking en meer is inderdaad redelijk onverantwoord. Als hij het op de zelfverdediging gooit dan zie ik niet echt een probleem.

U kunt via mijn profiel een PM Personal Message sturen.

Mvg,

L

Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ? Empty Re: Wat is het echte close combat systeem van het franse vreemdelingenlegioen ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum