Vechtsport & zelfverdediging
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

+3
Jojo
Shark
Kravver
7 plaatsers

Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Kravver do sep 16, 2010 8:31 pm

Dag Krav Maga en Close Combat vrienden. Ik wilde mijn ervaring delen van ZVCNoord Club in Nederland van ene Arie van den Akker.

Dhr van den Akker of beter gezegd sensei Arie van den Akker is een erg controversieel figuur. Hij maakt reclame voor Krav Maga en zegt dat hij er een hoog level in heeft, evenals Kapap waar hij claimt de rechterhand instructeur van F. Witkamp te zijn. Ook is hij leider van het Ashida Kim Kuroi ryu ninjitsu en Kurokumo Bushido Nederland. Arie van den Akker vind de de vaagste dingen uit zoals 'intervaltraining' wat al lang bestaat en Combat Sequens wat nergens op slaat zie you tube en zoek op : zvcnoord.

Over de krav maga les : de les begon met een gedegen warming up wat ook het enige goede was naar mijn mening.

Verder vergezochte slecht uitgevoerde technieken en maar opscheppen met de ervaring die hij heeft! Hij is binnen 1 maand kapap instructeur geworden nadat hij gestopt was met de eckmf. Er zijn meerdere topics op bullshido.net over deze sensei arie van den akker en internet staat er vol mee.

Zvcnoord is erg duur en qua kwaliteit bied arie van den akker niets. Ik wil iedereen dan ook afraden om met Sensei arie van den akker in zee te gaan! Dit geld voor zijn close combat krav maga en kapap, als zijn black dragon, kuroi ryu ninjitsu en kurokumo bushido.

Heeft u ook ervaring met deze charlatan of een andere instructeur die minder is meld het in dit topic.


Laatst aangepast door Admin op wo sep 22, 2010 7:33 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : teveel spaties onderaan bericht, geen aanpassingen aan tekst)

Kravver

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Van den Akker was mijn leraar

Bericht  Shark vr sep 17, 2010 6:52 pm

@kravver

Ik was ooit een leerling van Arie Van den Akker en was bij hem om Ninjitsu te leren. Het is een beetje een rare gast naar mijn mening, zeg maar gewoon een pipo of clown. Althans dat vond ik naderhand van hem. Mijn vriend traint nog steeds bij de nalatenschap van arie (kurokumo bushido academy) en vertelde me dat sensei arie van den akker veel elementen van het kuroi ryu ninjitsu systeem wegliet tijdens de lessen waar de leerlingen wel qua geld dik voor moesten betalen. De leerlingen kregen een conflict met Arie van den Akker want ze wilden wel het complete systeem leren en geen half werk. Arie vertelde dat zijn (extreem) christelijke overtuiging hem hiertoe had aangezet. Hij mag geen leider zijn van een school met draak in de naam volgens zijn bijbel en zo nog meer dingen. Dit staat nergens in de bijbel maar goed hij verzint dat gewoon.

Wel staat in de bijbel dat je het lichaam niet mag verminken Toch heeft arie van den akker tattooages op hele arm. Hoezo selectief gelovig? Arie werd in 2008 door zijn leerlingen afgezet en weggestuurd. Een leerling Peter Gnodde neemt de zaak al over sinds 2008. Arie VAN de akker is zeker controversieel hij verzint van alles om geld te verdienen.

Hij is binnen 1 dag CKM INSTRUCTEUR GEWORDEN. Binnen 6x 3 uur ECKMF INSTRUCTEUR en hopla het geld maken kan beginnen. in Zijn kuroi ryu ninjitsu tijd was hij best degelijk. Nu is zvcnoord een geld fabriek, en hoe kan iemand als hij zich promoten met 2 krav maga titels en nu ook KAPAP instructeur? Het is politiek denk ik.
De close combat wereld moet hem negeren of degelijk opleiden want ik heb hem laatst gezien en hij is erg slecht. Hij kan beter krav maga leerling zijn en blijven WANT instructeur krav maga is toch echt te hoog gegrepen.

Zie bullshido.net arie van den akker combat sequens

shark


Laatst aangepast door Admin op wo sep 22, 2010 7:33 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ook teveel spaties onderaan bericht, geen aanpassingen aan tekst)

Shark

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 17-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Jojo zo sep 19, 2010 6:48 pm

Arie is buitengevlogen bij de eckmf ze zijn daar rap te weten gekomen wat voor iemand dat hij is ! Hij is daar ook nooit instructeur geweest , hij is niet verder gekomen dan apprentice

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty sensei arie van den akker "ZVCNoord"

Bericht  Shark di sep 21, 2010 7:50 am

Erg goed van de ECKMF dat ze korte metten gemaakt hebben met die clown sensei arie van den akker.

Hij is dan nu een gepensioneerde ninja turtle van Ashida Kim en een ex krav maga instructeur.

Eigenlijk zou er een fakers lijst moeten komen van dit soort figuren.

Op, http://www.zvcnoord.nl , adverteerd Van Den Akker met Israelisch KAPAP. Volgens mij heeft Fred Witkamp de leraar van Arie zijn eigen stijl zo genoemd en is het niet echt kapap.

Ook snap ik niet wat "sportschool spartanfights groningen" met zo'n gast als Arie willen, doen ze geen background-check of zo? Het lijkt wel of ze klakkeloos alles overnemen van wat zo'n clown zegt.




Shark

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 17-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Ninjarie

Bericht  Nicole di sep 21, 2010 1:30 pm

Hey heey eindelijk een dame op het forum haha ik ben Nicole.

Het zou fijn zijn als deze arie van den Akker gestopt wordt in zijn kapap en krav maga activiteiten. Of dat hij idd op een false-instructor lijst komt.

Ook post hij veel berichten onder de nickname Ninjarie, op xandernieuws.punt.nl enz. Het is een extreem kereltje.

Nicole

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Luc Van Laere do sep 23, 2010 5:10 pm

Ter info: Arie is NOOIT ECKMF instructeur geweest, enkel apprentice.

Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty eckmf instructeur wel of niet?

Bericht  Shark ma sep 27, 2010 1:14 am

Vraagje Luc van Laere;

Op de website van Arie van den Akker staat wel degelijk dat hij een ECKMF instructeur is , er staat namelijk, bron http://www.isftrainingsystem.com/

"Mag ik mij voorstellen, mijn naam is Arie van den Akker grondlegger van het ISF Training System. Mijn hele leven ben ik druk geweest met martial arts, de laatste jaren heb ik lesgegeven in Ninjitsu (Kuroi Ryu Ninjitsu en Kurokumo Shinobi Goshido) Op dit moment ben ik instructeur bij de ECKMF (European Commando Krav Maga Federation)"

Hij geeft wel aan dat hij instructeur is, dit is erg schadelijk voor de krav maga wereld en de eckmf, en meesters zoals u Luc.

Verder vond ik op Bullshido.net dit bericht:

www.bullshido.net Shocked What a Face

05-01-2010, 08:44 AM #61
kravver Join Date: May 2010 Posts: 3 Noob
Style: Krav Maga

Hi all, Arie is fake. This is what I know:

-He claims titles in Ninjutsu that he got from proven fraud Ashida Kim.
-He took a 3 day instructor course with Moni Aizik (CKM) also a proven fraud

2009

-He contacted the ECKMF to become an instructor
-He attended to the instructor course (6 x 3 hours) in Antwerp
-He attended to ECKMF seminars and classes
-He proposed to integrate his 'invention' ISF Interval Slow Fast as part of the warming up but got turned down as interval training is nothing new
-He succeeded in the ECKMF apprentice Instructor exam

2010

-He DEMANDED his instructor full title
-He started posting about KAPAP on the ECKMF instructor forum
-He got an email from his CI that, like any other apprentice he should first prepare and give some lessons in the CI's presence
-He got mad and wrote the CI that he would go into KAPAP
-He suddenly became a KAPA instructor... a few months after his 'discovery' of KAPAP.

Now, he still is a CKM instructor. He teaches the system that he has been spitting on during the time he was in contact with the ECKMF. I remember a situation where he explained an escape from a choke from the back that he learned from Aizik. The ECKMF CI said "won't work". Another instructor choked him and Arie turned red and couldn't react. cyclops Suspect Mad
__

Beetje vage gast deze sensei arie van den akker, zijn leraar ashida kim is ook niet al te zuiver lijkt me. Shocked Shocked

Shark

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 17-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Luc Van Laere ma sep 27, 2010 9:52 am

Beste Shark,

Dank dat u me meester noemt maar ik moet u teleurstellen, ik ben maar een Krav Maga instructeur.

En ik ben ook niet verantwoordelijk voor de beweringen van Arie van den Akker. Ik heb geen controle over wat er op zijn website staat. Er is hem al verzocht om onze foto's en de verwijzingen naar de ECKMF te verwijderen.

Feit is dat Arie me helemaal verkeerd heeft ingeschat. Ik vond Arie best een aardige kerel, leuke humor etc. Hij is een paar keer bij me thuis geweest. Hij was zeer gemotiveerd en wist wat hij zou moeten doen. Over politiek hebben we het nooit gehad. Arie had al zeer snel door dat ook geloof en religie me niet boeide.

Het bericht op Bullshido geeft goed weer hoe het precies verder is gegaan.

Jammer allemaal...

Cheers,

Luc




Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty sensei Arie van den Akker Ninja en Kapap

Bericht  Nicole ma sep 27, 2010 5:26 pm

In Nederland en Europa promoot Arie van den Akker zich als een groot martial artist.

Maar ik vind hem niet echt goed.

Zijn ninjutsu is zwak, en zijn krav maga lijkt nergens naar. Ik ben zelf ook niet goed, maar als die Arie van den Akker een Ninja leraar is en kravmaga leraar, dan moet je toch wat in huis hebben.

Hoe kan het dat die arie zo snel KAPAP leraar is geworden? Wanneer stellen we eens kwaliteitseisen aan vechtkunst en krav maga leraren???

Nicole

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Luc Van Laere ma sep 27, 2010 6:46 pm

Misschien eens verduidelijken wat zo'n ECKMF Apprentice examen inhield? Het was een aaneenschakeling van zware fysieke proeven gevolgd door de uitvoering van technieken en en geven van een lesje. Arie scoorde, als ik me goed herinner 52%, net genoeg.

Na het behalen van een Apprentice titel was er een evaluatieperiode en moest de Apprentice lesvoorbereidingen maken, filmpjes analyseren, een verhandeling schrijven over een ander systeem of een vechtsport + nog een paar taken maken én 5 lessen geven ter evaluatie eer hij/zij instructeur kon worden.

In de periode dat ik intensief bezig was met het (mede) opleiden van instructeurs heb ik de gekste dingen meegemaakt: mensen die nadat ze bij ons aan de kant werden gezet omdat ze niet voldeden plots elders instructeur werden, mensen die zich titels toebedeelden etc.

Een keurmerk voor Krav Maga instructeurs: de Close Combat Blog heeft zoiets als een lijst van betrouwbare instructeurs. Robb Hammic schiet dan weer op de fakes, en er is dit forum...




Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Kapap Fred Witkamp Arie van den Akker

Bericht  Nicole ma sep 27, 2010 10:30 pm

Dag Luc, had Arie van den Akker wel zijn lesvoorbereidingen gemaakt en analyses ingeleverd dan?Was hij geslaagd als Apprentice en echt als Eckmf instructeur?

Hoe kan het dat iemand als Fred Witkamp iemand die goed aangeschreven staat, zijn goede naam laat verkwanselen door zo'n Arie figuur.

Nadat Arie bij de ECKMF weg was, werd die Arie ineens binnen 1 maand Kapap instructeur bij sportschool Spartanfights in Groningen.In samenwerking met het instituut van Fred Witkamp.

Weet die fred de achtergronden van arie wel?

Arie van den Akker was student van ene Andreas Leffler en Ashida Kim, en is volgens internet bij moni aizik en ECKMF verwijdert.

Tja wat wil je met zo'n figuur met KAPAP.

Zijn KAPAP is vast ook bagger van het eerste uur , (sorry ) maar ik geloof niet dat dat echt wat is....

Nicole

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Luc Van Laere di sep 28, 2010 10:16 am

Dag Nicole,

Neen, dat kon ook in de Apprentice periode, maar gezien dat niet gebeurde werd Arie geen Instructeur. Arie is dus NOOIT ECKMF instructeur geweest. Enkel Apprentice.

Ik ken het Witkamp verhaal maar langs één kant, die van Arie. Op een bepaald moment begon hij verhalen te posten over Kapap op het ECKMF instructeursforum. Kapap was beter, hij kon daar instructeur worden zonder kosten, Fred zou hem meenemen naar Israel... Toen kreeg hij natuurlijk de wind van voor van zowat alle instructeurs. "Als het daar zoveel beter is wat doe je dan nog bij de ECKMF?"

Arie heeft een bijzondere kijk op de wereld. Dat is zijn goed recht, en nogmaals: hij is bij ons altijd overgekomen als een leuk iemand. Tot hij niet kreeg wat hij eiste :-)

Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty fakelijst

Bericht  Kravver di sep 28, 2010 2:04 pm

Weet iemand of Arie van den Akker ergens op een fakelijst voorkomt? ZO JA WELKE?? (arie liegt dus gewoon als hij zegt dat hij instructeur is in plaats apprentice )

heeft robb hammic arie al in het vizier?
Kan ik arie ook voordragen bij hammic?

Kravver

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Luc Van Laere di sep 28, 2010 3:02 pm

Ik denk dat ik hem ooit op Bullshido heb zien staan met in de thread een post van ene Kravver.

Of Robb interesse heeft in het Arie verhaal valt te betwijfelen. "This blog exposes prominent Israeli self-defense instructors who have used fake credentials and fraudulent military records to promote their services for money.. ".

Je zou de admin van dit Forum kunnen aanspreken.


Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Kravver di sep 28, 2010 4:38 pm

even voor de goede orde ik ben niet dezelfde 'kravver' als bullshido. Het is puur toeval!

Kravver

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Vraagjes

Bericht  Nicole di sep 28, 2010 5:24 pm

Voor Luc:

U zegt in een eerdere post dat Arie van den Akker u "verkeerd" heeft ingeschat, op welk vlak was dat ?

Wat is het "ISF training systeem" van die Arie exact? Wat houd het in?

Blijft zo'n ECKMF "apprentice" titel onbeperkt geldig?

Kan indien zo'n arie dat wil hij altijd bij de "eckmf" terugkeren? Of bij uw organisatie?

Nicole

Nicole

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Luc Van Laere di sep 28, 2010 5:59 pm

Kravver: dacht ik al

Nicole:

Arie dacht dat hij zomaar op basis van zijn beweringen een certificaat zou krijgen. Het verwonderde hem dat hij ervoor moest werken.

ISF is Interval Slow Fast, een intervaltraining, niks nieuw. Hij zou het verbeteren en in een nieuw kleedje steken. We zouden het dan gebruiken als onderdeel van de opwarming. Plots stond er op zijn site dat ISF de basis was van Krav Maga...

Zo'n ECKMF Apprentice titel blijft geldig zolang je verder traint bij een instructeur.

Uw laatste vraag is een beetje raar. Mag ik u vragen waarom u die stelt? Ik zal ze alvast beantwoorden: neen, wat mij betreft blijft de deur dicht. En bij de EKMA is het beleid nog strenger...

Mvg,

Luc


Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Nicole di sep 28, 2010 6:59 pm

Voor Luc:

het spijt me als u zich beledigt voelt door de laatste vraag! Excuses.

Ik wilde gewoon weten wat organisatorisch beleid is ten aanzien van dit soort mensen. En hoevaak zo iemand de fout in gaan kan.

Heeft u ook wel ninjitsu van hem gezien? Hoe was dat?


Nicole

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Luc Van Laere wo sep 29, 2010 12:07 am

Nicole, ik voel me helemaal niet beledigd. Ik vond het gewoon een rare vraag. Zo snel ben ik nu ook weer niet op m'n tenen getrapt :-)

Ons organisatorisch beleid is simpel: als instructeur heb je toch een voorbeeldfunctie. Alles hangt een beetje af van de fout. Er is weinig marge.

Arie's Ninjutsu: neen, wel een hoop verhalen die dempten naarmate ik hem vertelde dat ik dat ook wel eens Ninjutsu had gedaan. Ashida Kim en Andreas Leffner zijn niet echt een referentie in dat wereldje. En dat wereldje is dan weer niet echt een referentie voor Martial Arts... Als je begrijpt wat ik bedoel.

Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Nicole wo sep 29, 2010 4:35 pm

Combat Sequens is volgens arie zijn site bedacht door arie zelf.

Die Arie doet wel veel uitvindingen wat betreft martial arts, als het ene niet werkt komt hij weer met wat anders!

Wat is "Combat Sequens" precies? Is dat zijn versie van ECKMF krav maga?

Arie geeft ook Krav Maga, is hij nu dan ECKMF KRAV MAGA of Moni Aizik Krav Maga aan het geven?

Op www.vandenakkerpublicaties.nl geeft hij een boek uit over Kapap , Fred Witkamp en Moshe Galisko.

Ik dacht dat Galisko ook krav maga deed maar het is dus een kapap-per

Nicole

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Luc Van Laere wo sep 29, 2010 6:06 pm

Combat Sequens, tja... weet ik eigenlijk niet. Buiten dat het verkeerd geschreven is.

Als ik het zo zie geeft hij CKM. Ik vrees trouwens dat hij binnenkort een hoop herrie krijgt met de ECKMF én dat er een lijntje van fakes onder de instructeurslijst komt.

Boek: dat zal dus de manier zijn waarop hij zich bij Witkamp heeft binnengewerkt. Ik ken die man niet en oordeel niet over zijn capaciteiten op basis van een paar filmpjes die ik recent heb gezien maar ik ken hier iemand die plots zeer veel interesse heeft gekregen in Fred en Arie.

Luc Van Laere

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 24-02-10
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Nicole wo sep 29, 2010 7:26 pm

Ik snap niet dat die F Witkamp met Arie van den Akker in zee gaat, maar gezien ARIE zijn korte tijd, bij elke organisatie ligt het in de lijn der verwachting dat hij op een dag wel weer ruzie krijgt bij Witkamp of met Witkamp.

Arie herrie met de ECKMF??? Laat dat maar gebeuren! Laten ze hem aanpakken voor onterecht gebruik van de ECKMF naam, en zijn zelfbenoemde eckmf instructeur-schap. Een ECKMF FAKE LIJST? Helemaal voor!

Zeg tegen die persoon die veel interesse heeft in fred witkamp en Arie van den Akker dat: arie van den akker zo fake als wat is en dat hij daar beter niet kan trainen, en dat F Witkamp wel
echt zou kunnen zijn.

Ik geloof niet dat iemand binnen 1 maand kapap leraar kan zijn. Arie staat in 3 topics op bullshido, dat kan niet veel goeds betekenen.

Wat poste arie dan op het eckmf instructeursforum? Zei hij dat kapap echt beter was en zo? Enz?

Nicole

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Kapap

Bericht  Ricardo ma okt 04, 2010 1:31 pm

Ik zag dit topic en wilde meteen deelnemen.

Grootmeester en sensei Arie van den Akker van het Ashida Kim ninjitsu een lach verschijnt op mijn gezicht hahaha. Sensei Arie loopt van bond naar bond en doet in het begin erg aardig, na een tijdje leer je zijn ware aard kennen en dan is het een moeilijk stug figuur die zich gedraagt als een klein kind, en je bestookt met emails. Arie gaat van Kuroi ryu ninjitsu, naar kurokumo shinobi goshido, naar moni aizik krav maga, na ruzie naar eckmf en na ook daar problemen te hebben veroorzaakt gaat hij zogenaamd met Witkamp naar Israel. Ook dat was een fabel want arie zit nu bij ons op de instructeursopleiding in Nederland bij Fred Witkamp en Arie noemt zich kapap instructeur maar hij is het niet, en is nog lang niet geslaagd. Ook de arrogantie die de man uitstraald en zijn houding en dat hij zegt dat hij goed kan lesgeven en niets van anderen aan lijkt te nemen is schrijnend met een grote S ! ik persoonlijk mag hem niet (ik wens anoniem te blijven). Ik heb 1 les van hem gezien bij Groninger Sportschool Spartanfights en het lijkt nergens op. Heb je het filmpje "combat sequens" al gezien op youtube? Zo slecht hoe hij dingen uitvoert. ik denk echt what the f*** is dit allemaal.

Luc van Laere even aansluitend op Nicole wat zei die Arie allemaal over kapap op het eckmf instructor forum?

Ricardo

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 04-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Admin ma okt 04, 2010 2:04 pm

Zijn er in deze ook nieuwe elementen? Zoniet gaat hier binnenkort een slotje op.

Admin
Admin

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mechelen

https://zelfverdediging.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Admin vr nov 05, 2010 6:23 pm

Hieronder een reactie van Dhr. Van den Akker op zijn blog http://zvcnoord.blogspot.com/2010/10/hetze.html

Ik plaats de tekst integraal omdat ik vermoed dat de eerste 2 posts van deze thread inderdaad afkomstig zijn van 1 en dezelfde persoon.

maandag 18 oktober 2010

Hetze

Om de hetze die ontstaan is tegen mij, zal ik hier voor 1 keer alle onzin en leugens die over mij de ronde doen ontkrachten en weerleggen.

Er is 1 persoon die al 8 jaar onder verschillende namen, mijn naam door het slijk haalt. Steeds start hij weer een lijntje op een forum en begint dan ongeveer zo: "He, kennen jullie Arie van den Akker? Hij zegt dat hij ninja grootmeester is.........."

Of: "He, ik zoek een leuke sport in Drachten, kennen jullie Arie van den Akker? Ik hoor dat hij Krav Maga geeft en ........."

Om alle onzin en leugens uit de wereld te helpen heb ik hieronder mijn martial arts geschiedenis opgeschreven.

In 2001 kwam ik in aanraking met iemand die verklaarde 3e dan Bujincan te zijn. Hij studeerde sport en beweging in Zwolle en hij wilde wel prive met mij trainen.

Anderhalf jaar heb ik met deze gast getraind en samen met hem ben ik naar Duitsland geweest om kennis te maken met Andreas Leffler van de Black Dragon Society Germany.

Samen zijn we ninjitsu lessen gaan verzorgen bij Chikara in groningen. Al snel ging mijn `maat` leerlingen mishandelen en deze lieten mij weten niet meer te willen trainen onder hem. Hij is toen heel erg kwaad geworden en heeft gebroken met mij en de club. Ik bleef achter, zonder goede ondergrond en met te weinig kennis om een goede club op te bouwen.

De leerlingen echter, wilde graag met mij verder trainen en ook Andreas Leffler wilde dat ik door ging.

Chikara ging falliet en ik heb toen een gymzaal gehuurd in Groningen om de lessen te kunnen blijven geven. Op deze manier is de Shinobi Iri dojo in Groningen ontstaan.

5 jaar lang heb ik kei hard getraind zonder directe begeleiding van mijn leraar. 5 jaar lang ben ik een aantal keren per jaar naar Munchen geweest om te trainen en bij te leren. Uiteindelijk heb ik op deze manier mijn 1e dangraad gehaald.

Mijn zwarte band heb ik niet cadeau gekregen, voor referenties mag je natuurlijk contact opnemen met Andreas Leffler of zelfs met Ashida Kim. Ook Ashida Kim heb ik persoonlijk ontmoet en ik moet zeggen dat hij werkelijk weet waar hij het over heeft en dit ook nog steeds kan laten zien.

Omdat ik als christen steeds meer problemen kreeg met de Japanse cultuur waar mijn leraar steeds meer naar toe wilde, heb ik besloten om te stoppen met de Kurokumo Bushido Academy welke wij eerder hadden opgericht en bestond uit 3 scholen in Duitsland en 1 school in Nederland.

Mijn leerlingen wilden om die reden niet meer verder trainen met mij en ik heb de school overgedaan aan een van mijn beste leerlingen van dat moment. Hij geeft nog steeds les.

De Kurokumo Bushido Academy is dit jaar helaas geheel opgehouden met bestaan, er is dus geen organisatie meer voor het Kurokumo Shinobi Goshido.

Nadat ik gestopt was met de Ninjitsuclub, ben ik me gaan verdiepen in de Israëlische manieren van zelfverdedigen. Ik kwam in aanraking met Moni Aizik en heb bij hem een instructeurs seminar voor level 1 en 2 gevolgd. dit was 5 dagen lang, 10 uur per dag met maar 1 pauze van 7 minuten. Tussendoor kregen we af en toe 1 minuut om even wat te drinken.

Het examen bestond uit theorie, valbreken en technieken. Dit moest je voor Moni laten zien. Nadat je alle technieken had laten zien, werd je 7 minuten door 3 gasten van alle kanten aangevallen. Alle aanvallen waren toegestaan, dus verwurgingen, stoten, kicks, mesaanvallen, grondgevecht, pistooldreiging noem maar op.

Er waren meer dan 25 personen die examen deden, een aantal zakte hiervoor. Ik had op 4 na de hoogste score, wat niet slecht is vind ik zelf.

Omdat een licentie van Moni maar 1 jaar geldig is en ik het jaar daarop geen geld genoeg had voor een seminar in Londen, moest ik toch weer verder gaan kijken. Moni is een zeer goede instructeur en een prima coach, echter, hij is een nog beter zakenman. Je moet elk jaar een seminar volgen en examen doen voor een volgend level. Deze seminars kosten 1999 Dollar, daar moet je ook nog je verblijfskosten en reiskosten bij optellen.

Ik kwam in Antwerpen bij de ECKMF van Luc van Laer. Na een paar keer mee getgraind te hebben en een keer les te hebben gegeven op een extreme seminar waren wij overeen gekomen dat ik deze stijl in Nederland zou uitrollen.

Samen met een maat heb ik een isntructeurs cursus bij Luc gevolgd, examen gedaan (6 uren lang) en ben hiervoor geslaagd. (de score doet er niet toe, hakken over de sloot is ook geslaagd)

Het rommelde toen in de ECKMF en Luc besloot om een eigen federatie op te zetten. Ik had inmiddels contact met fred Witkamp die Kapap aanbood. Omdat er zoveel aan de hand was, heb ik Kapap als alternatief ingebracht in de veronderstelling dat dit een prima alternatiefzou zijn,. Echter dit bleek totaal verkeerd begrepen en zeker niet gewaardeerd.

Op dat moment had ik nog geen KM groep en wist ook nog niet goed waar ik zou beginnen. Mijn maat vroeg mij hoe hij een les moest samenstellen en ik heb hem een paar voorbeelden gegeven. Deze heeft hij naar Antwerpen gestuurd en tot mjin verbazing kreeg hij ineens de titel instructeur en zelfs expert 1.

Er ontstond een tweedracht tussen Luc en mij, ik liet hem weten dat ik niet aan vriendjespolitiek wilde doen en het ook niet terecht vond dat iemand die nog nooit les gegeven had, op mijn inzendingen een titel had gekregen. luc was daar niet van onder de indruk en ik besloot om maar te stoppen met de ECKMF. Mijn titel heb ik dus nooit gehad, ik ben altijd apprentice gebleven.

Wat Luc aangaat, hij is een prima instructeur en ik zal geen slecht woord over hem posten. Ik gun hem dan ook van harte dat zijn organisatie groeit.
Ik sta zelfs open voor samenwerking, tenslotte kun je alleen maar leren van elkaar. Hoe Luc daarover denkt is natuurlijk zijn zaak.

Ik ben gestart met een eigen systeem op te zetten maar helaas lukte het niet om dit snel en goed in de markt te zetten.

Fred Witkamp was op zoek naar goede instructeurs en bood mij een instructeurscursus Kapap aan. Ik heb dat met beide handen aangenomen en heb later een titel uit handen van Moshi Galisko gekregen. Ik ben nog steeds in training bij Fred en zal dit wat mij betreft nog lang blijven. De samenwerking is perfect, Fred heeft erg veel ervaring met realistische zelfverdediging en wij vullen elkaar erg goed aan.

Wat Moshe Galisko zei over Moni Aizik:

Toen ik Moshe Galisko ontmoette tijdens het instructeurs seminar, vertelde Moshe dat zijn familie en de familie van Moni zeer goede vrienden waren en dat Moni een graag geziene gast was in Israël. 2 keer per jaar komt hij daar vertelde Moshe Galisko en meerdere keren herhaalde hij de woorden "CKM is a good system, very good system"

Sinds mei dit jaar heb ik een groep Kapap in Groningen bij sportschool Spartanfights overgenomen omdat de instructeur aldaar wilde stoppen.
Nu is het altijd lastig om een instructeur die al jaren bij die groep heeft lesgegeven, te vervangen, maar ik ging de uitdaging aan.

Een aantal van de leerlingen gingen weg, dit viel ook te verwachten. De rest die gebleven is, traint nu met zeer veel plezier. Ook de nieuwe leerlingen die er inmiddels zijn bijgekomen zijn zeer tevreden over de lessen. De samenwerking met Sportschool Spartanfights is fantastisch, ik ben zeer blij dat ik deze mogelijkheid in de schoot geworpen heb gekregen.

Inmiddels ben ik gestart met ZVCNoord en bied de volgende stijlen aan; Kapap, Krav Maga, Ninjitsu en Ninjakids. Omdat Kapap vor 80% uit Krav Maga bestaat, en ik toch het examen in Antwerpen met een goed gevolg heb afgelegd, kan ik Krav Maga aanbieden. Ik val hiermee wel onder de IKA Israël en de IKA Nederland.

Voor de rest valt er niet zoveel te vertellen. Alle uitlatingen, alle beweringen die ik zou hebben gedaan in de zin van "ik ben grootmeester" "ik ben ninja" "Ik ben dit... dat.....zus.....zo" die zijn uit de lucht gegrepen en dus niet waar. Deze dingen heb ik nooit beweerd en zal ze ook nooit beweren. Dat op mijn site stond dat ik instructeur bij de ECKMF was stamde nog uit de tijd dat ik niet wist dat we eerst minimaal een half jaar apprentice zouden zijn. Dit is inmiddels op de site aangepast.

Ik hoop dat iedereen nu eindelijk overtuigd is dat ik geen leugens verkondig en wanneer men op een forum dit soort dingen tegenkomt, verwijs dan gewoon naar deze blog.

De naam van die gast die steeds onder een andere naam onzin over mij de wereld in gooit zal ik niet noemen, ik verlaag mij niet tot datzelfde niveau.


Sportieve groet,

Arie van den Akker

Admin
Admin

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mechelen

https://zelfverdediging.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen? Empty Re: Close Combat clubs wat zijn je slechte ervaringen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum