Vechtsport & zelfverdediging
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

krav maga in Gent

+6
Patje
JD
trics
nix1986
Shooter
sambrotta
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty krav maga in Gent

Bericht  sambrotta wo maa 24, 2010 8:46 pm

Hey Very Happy ,

Ik heb dit forum via via gevonden en heb een vraagje. Momenteel doe ik aan Engelse boks maar ik zou willen overstappen naar Krav Maga. Nu heb ik wat rondgelezen op verschillende sites en blogs en daaruit blijkt dat er toch wel een verschil is qua niveau tussen de verschillende organisaties, clubs en instructeurs. Ik woon in gent en ik ben dan ook van plan om krav maga te volgen onder de VKMF in de capitole academy. Mijn vraag was of het niveau hier goed is of dat ik toch beter op zoek ga naar iets anders (eeklo is ook nog te doen immers).

Bij voorbaat bedankt,
Sambrotta

sambrotta

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 24-03-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Shooter do maa 25, 2010 11:48 am

Waarom ga je geen testles volgen in Eeklo en Gent?

Shooter

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 26-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  sambrotta do maa 25, 2010 1:37 pm

ga ik ook doen. Ik ben echter geen kenner en ik denk dan ook dat het voor mij niet gemakkelijk is om te weten welke club het best is. Als ik lees lijkt Eeklo mij de beste keuze maar dat is dan weer een heel eind verder dan Gent.

sambrotta

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 24-03-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  nix1986 do maa 25, 2010 4:54 pm

Zit bijna jaar in gent en vind het een zeer goede club met gedreven en goed opgeleide trainer en hulptrainers.
Maar probeer inderdaad de twee eens.
proeflessen zijn gratis!

nix1986

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 25-03-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Shooter vr apr 16, 2010 1:53 pm

Ik hoor dat de lessen van het VKMF zeer gestructureerd gepland zijn waardoor je best niet teveel afwezig bent. Klopt dat?

Shooter

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 26-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  nix1986 vr apr 16, 2010 4:38 pm

Tja...je mist natuurlijk altijd iets als je afwezig bent.
in gent weet je meestal de techniekenvan volgende les al enkele dagen op voorhand.
En is met jaarschema.dat de trainer zoveel mogelijk volgt,Maar is geen ramp als je les mist hoor.

nix1986

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 25-03-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Shooter do apr 29, 2010 3:24 pm

Ok, het is maar wat ik hoorde. Hoe is de lesopbouw?

Shooter

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 26-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  nix1986 vr apr 30, 2010 12:53 am

Deze is altijd dezelfde structuur maar dan andere thema's.
bv.
Datum:...
10:00 – 10:30 Opwarming
10:30 – 11:15 Hand to Hand Combat : Thema Worpen

11:15 – 12:00 Weapon Training : Thema Geweer

12:00 – 12:45 Combat Conditioning

12:45 – 13:00 Cooling Down

Opwarming en combat conditioning zijn meestal zeer pittig

[/b]krav maga Gent is sinds kort niet meer aangesloten bij vkmf.

nix1986

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 25-03-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  trics za jul 17, 2010 7:25 pm

**** Persoonlijke vetes vecht je niet hier uit Trics. IP logged, gegevens doorgegeven. Ik kom wel eens bij jullie trainen. ****


Laatst aangepast door Admin op za jul 17, 2010 9:21 pm; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : Persoonlijke vete)

trics

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 17-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  JD za jul 17, 2010 9:32 pm

There was a message here that took me ages to translate and now its gone! Nice! It was full of crap anyway so thanks Admin, lol. Never done any Krav in Ghent but heard a lot of good stuff about Capitol or so. Sorry for this English message. I prepared an answer to the deleted message :-)

JD

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 17-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Patje za jul 17, 2010 9:57 pm

Zag het ook maar tegen dat ik geregistreerd was foetsie. Trics: hahahaha! Als dat maar goed komt :-) Volgens mij ben jij Ă©Ă©n van die wouldbe mannen die geen goede commentaar krijgt hier en kom je hier een beetje anoniem zeveren. Dat van IP gelogd is een goei. Dan toch nie zo anoniem.

Er volgens ik weet maar 1 Krav Maga Club in Gent en dat is die van Jeroen Vermeulen en daar hoor ik overal veel goeds over.

groeten
patrick

Patje

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 17-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Jojo za feb 18, 2012 8:18 pm

En nu dan toch een echte Krav Maga club in Gent: Bjorn De Wilde die vroeger bij Waasland Beveren speelde en daarvoor bij Beerschot en zelfs in de nationale ploeg als ik me niet vergist opent blijkbaar een club in Gent! www.kravmaga-gent.be www.kravmaga-gent.be Het is zo te zien een nieuwe EKMA club. Zou zijn madam Eveline Hoste ook meetrainen???

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Jojo wo feb 29, 2012 8:54 pm

Allen daarheen ;-) De wwwebsite is nog behoorlijk leeg. Zijn de trainingsdagen al bekend?

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Shooter wo apr 25, 2012 11:52 am

Opening op 28 april, plaats is de Fit Out Destelbergen en de trainingsuren staan op de site http://www.kravmaga-gent.be

Shooter

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 26-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Krav Maga & KMTC

Bericht  JM vr aug 10, 2012 5:39 pm

Hey Allen,
ben nieuw op dit forum en vond het wel interessant...
Ik heb wel nog wat andere vechtsporten gedaan maar vind Krav-Maga echt mega (Krav-Mega?). Voor mij persoonlijk zowat de meest realistische aanpak van self-defence, ik moet niet teveel denken, er zijn geen regels (alles binnen het wettelijk kader uiteraard) en fysiek kan je jezelf echt wel tegenkomen.
Wou gewoon vermelden dat ik al een vijftal jaar tot 7u per week train op de verschillende locaties van de KMTC waaronder ook deze van Vermeulen Jeroen in Gent (Merelbeke vanaf september).
Met alle respect voor Luc en Bjorn, ik ben ervan overtuigd dat ook jullie een goede club hebben (ik kom zeker eens trainen) maar vind de KMTC trainingen alvast really super, zeer realistische aanpak, ongelooflijke stages en damn goede trainers met veel achtergrond in diverse gevechtssystemen en real life geweldbeheersing.
Er word binnen de club veel op zoek gegaan bij andere vechtsporten naar eenvoudige principes die in Krav-Maga kunnen toegepast worden, de trainers staan enorm open voor kritiek, durven zichzelf regelmatig in vraag te stellen en voeden zich continue met feedback van de groep om zo hun trainingen alsmaar te verbeteren.
Er is ondertussen binnen de KMTC een grote hechte groep die-hard Krav-Maga beoefenaars gegroeid die ongelooflijk beenhard traint maar always met respect voor mekaar, beginners worden door die groep meegezogen en maken hierdoor snel vorderingen.
Ik wil hier geen discussie voeren, wie er de beste is maar vind de KMTC alvast gewoon goed
Vriendelijke groeten
Jean-Marie

JM

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Shooter do dec 06, 2012 12:29 pm

Exit De Wilde! Aan de deur gezet bij Ekma. En nu?

Shooter

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 26-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  JD wo dec 12, 2012 7:37 pm

Niets, goed beslissing. Good riddens!

JD

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 17-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Mr-T vr dec 14, 2012 6:08 pm

eerst met veel vuurwerk binnenhalen bij de krav maga en dan vliegt hij buiten,idem bij sasha del sal.Straks schiet er niets meer over

Mr-T

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 05-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Jojo vr dec 14, 2012 7:36 pm

Er is wel een verschil tussen wat er met Bjorn De Wilde gebeurde en het vertrek van Sascha Del Sal. Bjorn De Wilde vloog buiten omdat hij de regels niet volgde en omdat zijn lessen alles behalve Krav Maga lessen waren en Sascha Del Sal en EKMA gingen vriendschappelijk uit elkaar omdat Sascha een eigen systeem wou opstarten.

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Mr-T di dec 25, 2012 8:41 pm

Wa hadden ze dan wel gedacht dat nen voetballer de regels zou volgen?Denk het niet. Die gasten peinsen dat ze de ster zijn,die de wilde is niet anders,een omhooggevallen stuk pretentie dat geen regels volgt. Ik bedoel maar dat de EKMA geen gemakkelijk clubke is.Ze smijten ze daar rap buiten.

Mr-T

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 05-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  JD di dec 25, 2012 8:47 pm

Ja met goede reden. Ik ken Luc en ik weet waarom die Bjorn weg moet. Luc heeft gelijk. Bjorn bedriegt zijn studenten want hij geeft geen echte krav maga les en daarom moet hij weg.

JD

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 17-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Jojo wo dec 26, 2012 2:46 pm

Dat de European Krav Maga Academy geen gemakkelijk clubke is klopt. Ik begrijp dat ze kwaliteit willen leveren en dat mensen zoals De Wilde niet aan de standaard van Van Laere voldoen. Ik heb het optreden van De Wilde gezien in Manneke Paul en het was erbarmelijk en triestig tezelfdertijd. Ik dacht dat het optreden de reden voor zijn verwijdering was maar blijkbaar zat er meer achter. De Wilde buiten zetten is een moedige beslissing van Van Laere, uiteindelijk was hij een bv en als hij op de markt blijft zal hij alleen al door zijn bekendheid of de bekendheid van zijn vrouw volk blijven trekken. Gelukkig zal hij op het gebied van Krav Maga snel door de mand vallen want hij heeft nu geen backup meer. De Wilde is uitgespeeld, de geschiedenis herhaalt zich. Binnenkort zakt gans zijn club als een pudding in elkaar.

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Dr. Phil wo dec 26, 2012 6:46 pm

Wat de ekma overkomt is al velen overkomen. Vooral in oosterse vechtsportmiddens is dit een veelvoorkomend fenomeen. Mensen doen een paar jaar een bepaalde sport en willen dan hun eigen weg uitgaan. Het zou me in niets verbazen mocht die bjorn straks zijn eigen zelfverdediging gaan beginnen en krav maga afvallen. Als oude bokser die al bij vele clubs heeft gezeten geef ik de mensen van de ekma de raad om zonder omkijken naar het doel te kijken. Planmatig en zonder U te laten afleiden door het ego van anderen. Want dat is het probleem zo een voetballerke dat nooit in zijn leven heeft gewerkt kan zich niet aan de regels houden en zal vroeg of laat met zijn zonnebanksmoelleke tegen de muur lopen.
Ik heb de eer gehad om de oprichter van de ekma zijnde Luc Van Laere te mogen ontmoeten. Iemand met zijn eergevoel en capaciteiten zal zijn doel bereiken en heeft daar zeker geen gewipte voetballer voor nodig.

Dr. Phil

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 29-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Patje wo jan 02, 2013 10:54 pm

Ik herhaal: er is in Gent maar 1 Krav Maga club en dat is die van Jeroen Vermeulen. Ik ben een proefles gaan doen bij De Wilde en dat was een soort fitnessles met een leraar die zichzelf fantastisch vond. "Kijk naar mij, ik ben stoer en hard". Het enige dat eraan ontbrak is dat hij zichzelf op de borst sloeg. Er kwam geen deftige zin uit die jongen. Ik ben totaal niet verbaasd dat ze hem hebben buitengezet bij de EKMA.

Patje

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 17-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Jojo ma jan 21, 2013 3:21 pm

De Wilde zijn parcour in de voetbal al eens goed bekeken? Overal weg met boel, het ligt niet aan de EKMA maar aan meneer De Wilde zelf. Een groot ego en weinig verstand. Allez hij noemt zijn clubke krav maga belgium .Als je dat intypt op google dan kom je bij KMG. Als je Bjorn De Wilde krav maga intypt dan kom je bij EKMA. Zijn logo heeft een verkeerde vlag. In The Bourne Legacy zit geen Krav Maga. Hij zoekt bijstand bij een tae kwon do en thaiboks leraar. En het stopt maar niet. Voor een voetballer slaat hij de bal toch veel mis.
Ik kan niet oordelen over KMTC of KMG die nu blijkbaar ook een club hebben in Gent maar als je alles bij elkaar telt (de stommiteiten op manneke Paul, de redenenwaarom hij is buitengezet bij de EKMA) en wat ik hier opsom dan lijkt het mij zeer verstandig om het bij KMTC en KMG te proberen. Beter dat dan bij De Wilde.

Jojo

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

krav maga in Gent Empty Re: krav maga in Gent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum